no-img
سئورا

بررسی الگوریتم های گوگل در زمینه سئو (قسمت سوم) | سئورا | مرجع تخصصی بهینه سازی سایت


سئورا
مطالب ویژه
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

بررسی الگوریتم های گوگل در زمینه سئو (قسمت سوم)
zip
۱۳۹۶/۰۷/۲۴

بررسی الگوریتم های گوگل در زمینه سئو (قسمت سوم)


در قسمت اول و قسمت دوم بررسی الگوریتم های گوگل در زمینه سئو مطالبی گفته شد.

امروز قصد داریم در قسمت سوم تا ابتدای سال ۲۰۱۰ پیش بریم.

و چرخ این تاریخچه رو باهم بگردونیم 🙂

پس تا پایان این قسمت از بررسی الگوریتم های گوگل در زمینه سئو با ما همراه باشید.

کمربندهاتون رو محکم ببندین.

 

بررسی الگوریتم های گوگل در زمینه سئو:

 

دسامبر ۲۰۰۶ – یک هشدار غلط:

 

در این ماه گوگل تنها تغییراتی که از اهمیت چندانی برخوردار نبودند رو منتشر کرده و با یک هشدار غلط از اعلام اخبار و تغییرات مهم تر خودداری کرده که جای تامل داره!

 

نوامبر ۲۰۰۶ – این شد یه به روز رسانی!:

 

در سال ۲۰۰۶ گوگل بیشتر تلاش خودش رو صرف محتواهای تکراری (اغلب دزدی) و راه های درمان و دسته بندی اون ها کرد.در اواخر سال ۲۰۰۶ اون ها اعلام کردند که محتوای تکراری ( supplemental ) شامل موارد مربوط به اسپم نمیشه! یعنی حتی اگر گوگل این متن رو احساس کنه اون رو جزو اسپم و پنالتی قرار نمیده.

امروزه گوگل محتوای تکراری رو خیلی راحت نشون میده کافیه با دستور site:example.com در گوگل جست و جو کنید تا در صورتی که مطالبتون تکراری بود به شکل عکس زیر در بیاد:

 

بررسی الگوریتم های گوگل در زمینه سئو

 

ژوئن ۲۰۰۷- جدائی ونسا فاکس و گوگل:

 

در اقدامی شوک آور ونسا فاکس تصمیم به ترک گوگل گرفت! و این شرکت به روزرسانی جدیدش رو به افتخار ونسا فاکس، بوفی (در زبان ایتالیایی به معنای دختر خوب) نام نهاد.مت کاتس در مورد این به روزرسانی گفته که احتمالا انباشته ای از تغییرات کوچک گوگل است.

پ.ن: هیچ زمان مشخص نشد دقیقا چه تغییراتی رخ داد. احتمالا گوگل اصلا قصد انتشار به روزرسانی نداشته! 😐

 

می ۲۰۰۷ – غافلگیری به سبک گوگل:

 

در حالی که به صورت لاک پشت وار به روز رسانی های گوگل انجام میشد ناگهان در می ۲۰۰۷ گوگل جست و جوی سنتی خودش رو با جست و جوی اخبار، تصاویر ، ویدئو ،محلی و دیگر ابزار ها به کلی دگرگون کرد.در واقع در این ماه به طرز چشم گیری فرمت گوگل تغییر کرد و به شکل امروزه درآمد.

 

آگوست ۲۰۰۸ – پیشنهاد گوگل:

 

حالا گوگل باهوش تر شده و در صفحه اصلی خودش هنگام جست و جو به ما در زیر لوگو و همینطور در یک جعبه پیشنهادات خودش رو ارائه میده! این کار خیلی مفیده برای زمان هایی که غلط املایی دارید و یا موارد مفیدی که گوگل اون ها رو به شما معرفی می کنه و می تونید اطمینان بیشتری داشته باشید. در زیر نمونه عکس های Google Instant رو ملاحظه می کنید.

 

بررسی الگوریتم های گوگل در زمینه سئو

 

بررسی الگوریتم های گوگل در زمینه سئو

 

بررسی الگوریتم های گوگل در زمینه سئو

 

 

آوریل ۲۰۰۸ – یکی دیگر از ماه های نامعلوم:

 

در اوایل ماه مارس و اوایل ماه آوریل طبق معمول تغییرات کوچکی صورت گرفت که مشخص نبود دقیقا چی هستند فقط برخی میگن که گوگل نسبت به خواص داخلی از جمله Google Books توجه بیشتری کرده که هیچوقت تایید و یا تکذیب نشد!

 

دسامبر ۲۰۰۹ – جست و جو در زمان واقعی:

 

گوگل در این ماه جست و جو در زمان واقعی رو برای خوراکهای واقعی توییتر، اخبار گوگل، محتواهای تازه به اشتراک گذاشته شده و تعدادی از منابع دیگر در برخی از SERP ( صفحه ی نمایش نتایج موتور جست و جو ) به نمایش گذاشت. و این شروعی بود برای تبدیل به یک فید واقعی شدن! و در طول زمان هم با رسانه های اجتماعی ادامه پیدا کرد.

 

آگوست ۲۰۰۹ – آماده برای یک تغییر بزرگ:

 

گوگل یک پیش نمایش از تغییرات عظیم طراحی شده برای سرعت خزیدن ربات ها و گسترش ایندکس ها رو به نمایش گذاشت!تقریبا میشه گفت در این زمان گوگل سرعت خزیدن و گسترش ایندکس ها رو با جست و جوی زمان واقعی ادغام کرد. نسخه اصلی این الگوریتم از اوایل سال ۲۰۱۰ در آمریکا استارت خورد و تا تابستان ادامه یافت!

 

فوریه ۲۰۰۹ – این مت کاتسِ متواضع!:

 

گوگل یک به روز رسانی مهم ارائه کرد و در آن از مارک ها، برند های بزرگ پشتیبانی می کرد!

پ.ن: مت کاتس عزیز این اتفاق رو یک تغییر کوچیک دونست -__-

 

فوریه ۲۰۰۹ – تگ Rel-canonical:

 

گوگل، مایکروسافت و یاهو به طور مشترک از Canonical Tag پشتیبانی می کنند همچنین این موتورهای جست و جو به مدیران وب اجازه می دهد تا سیگنال های کاننالیزاسیون را برای جستجوی رباتها به صورتی که تاثیری بر روی بازدید کنندگان انسانی ایجاد نکند استفاده کنند.

 

امیدوارم از بررسی الگوریتم های گوگل در زمینه سئو استفاده کافی رو برده باشید.

دوستان این داستان همچنان ادامه خواهد داشت.

پس لطفا برای ما نظراتتون رو بنویسید 🙂



درباره نویسنده

دانشجوی نرم افزارم و علاقه ی بسیار زیادی به وب و طراحیاش دارم. اولین بار 4 سال پیش با سئو آشنا شدم و از اون روز به بعد به طور جدی پیگیرش شدم و کلی مقاله خوندم دربارش،خودمو به روز نگه داشتم و مهارت های زیادی توش کسب کردم. تا حالا تونستم نمونه کارهای قوی ای از خودم به جا بزارم و امیدوارم که بتونم با مطالبم به شما کمک کنم که به شیرین ترین قسمت طراحی یک وبسایت بپردازید. هیچوقت برای آموختن دیر نیست! (سخن بزرگان)

محمد واحدی 29 نوشته در سئورا دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


یک پاسخ به “بررسی الگوریتم های گوگل در زمینه سئو (قسمت سوم)”

  1. […] که در بررسی الگوریتم های گوگل در زمینه سئو هم عرض کردم خدمتتون که گوگل به شدت با سایت هایی که لینک […]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *