no-img
سئورا

بررسی الگوریتم های گوگل در زمینه سئو (قسمت دوم) | سئورا


سئورا
مطالب ویژه
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

بررسی الگوریتم های گوگل در زمینه سئو (قسمت دوم)
zip
۱۳۹۶/۰۷/۲۲

بررسی الگوریتم های گوگل در زمینه سئو (قسمت دوم)


امروز هم با بررسی الگوریتم های گوگل در زمینه سئو در خدمت شما دوستان هستیم.

در قسمت قبل الگوریتم ها رو تا پایان سال ۲۰۰۳ بررسی کردیم!

و متوجه شدیم روند کاری گوگل به چه صورت بوده و چطور رشد کرده.

اما در این قسمت هیجان بیشتری رو تجربه خواهید کرد.

با ما همراه باشید.

بررسی الگوریتم های گوگل در زمینه سئو:

 

آگوست ۲۰۰۴ – Google IPO:

 

یک اتفاق تاریخی در گوگل افتاد! گوگل تونست ۱۹ میلیون از سهامش رو به فروش برسونه! و مبلغی معادل ۱/۶۷ میلیارد دلار به دست بیاره. گوگل ارزش بازار بورس خودش رو بیش از ۲۰ میلیارد دلار برآورد کرد و تا ژانویه سال ۲۰۰۵ این مبلغ رو بیش از ۲ برابر افزایش داد.

 

فوریه ۲۰۰۴ – زمان تغییرات فرا رسید:

 

حالا گوگل دست به تغییرات بزرگی میزنه اون ها منابع ایندکس شده ی خودشون رو با گسترش عظیمی رو به رو می کنن و توسط LSI توجه به ارتباطات بین متن ها رو افزایش میدن و مفهوم لینک های محلی رو پدید میارن! و حال که LSI توانایی گوگل برای درک مترادف ها رو افزایش داده تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی به سطح بالاتری ارتقا پیدا می کنه!

 

ژانویه ۲۰۰۴ – آستین به بازار آمد!:

 

آستین ( نام الگوریتم جدید ) برای پاکسازی به میان آمد.گوگل همچنان بیشتر وقت خودش رو صرف جلوگیری از روش های فریبنده مثل جمله متن نامرئی و چسباندن متاتگ می کرد.برخی این عقیده رو داشتند که گوگل الگوریتم Hilltop رو داره تست می کنه و به صورت جدی به کیفیت لینک ها می پردازه.

 

بررسی الگوریتم های گوگل در زمینه سئو

 

دسامبر ۲۰۰۵ – بابابزرگ دوست داشتنی:

 

در ادامه ی بررسی الگوریتم های گوگل در زمینه سئو به این الگوریتم بامزه رسیدیم که نامش به علت زیرساختی بودن این آپدیت انتخاب شده و برای اولین بار تغییر مسیر گوگل رو توسط ریدایرکت های ۳۰۱ و ۳۰۲ بنیان گذاری کرد.

 

اکتبر ۲۰۰۵ – بچه محل معروف:

 

بعد از راه اندازی کسب و کار محلی در مارس ۲۰۰۵ توسط گوگل حالا گوگل برای تشویق به شرکت در کسب و کار محلی و به روزرسانی اطلاعات صاحبان آن ، داده های نقشه ی خودش رو با LBC در یک سو قرار میده که باعث تعدادی تغییر در جست و جوهای محلی میشه!

 

اکتبر ۲۰۰۵ – جیگر:

 

گوگل در اکتبر بیشترین فعالیت خودش رو داشته و حالا یک به روزرسانی دیگه به نام جیگر رو منتشر میکنه و طی اون به عمدتا به لینک هایی با کیفیت پایین میپردازه. و در حالت کلی “سایتتو لینک کردم سایتمو لینک کن” رو از رونق میندازه!جیگر در ۳ مرحله از سپتامبر تا نوامبر ۲۰۰۵ به روزرسانی میشد که بیشترین تاثیر رو در ماه اکتبر داشت.

 

سپتامبر ۲۰۰۵ – ابهام در تاریخ:

هنوز هم کسی نمیدونه آیا واقعا در این ماه به روزرسانی ای انجام شد یا نه! اما وب مستران مشاهده کردند که گوگل در آن زمان داده های فهرستش رو روزانه آپدیت می کنه و تنها چیزهایی شامل تولبار PR و بعضی معیارهای دیگر رو یک بار در طول هر ۳ ماه ! این گفته ها رو مت کاتس (مدیر تیم وب اسپم گوگل) هم تایید می کنه!

 

ژوئن ۲۰۰۵ – این xml های مفید:

 

گوگل حالا تصمیم گرفته بود که توسط ابزار وب مستر به مدیران سایت ها اجازه بده تا نقشه ی xml سایتشون رو از دل html بیرون بکشند و با ثبت کردن اون در وبمستر به فرایند ایندکس بهتر خودشون کمک کنند همچنین راه خزنده های گوگل هم صاف تر از هر وقت دیگه ای می گردید.

 

بررسی الگوریتم های گوگل در زمینه سئو

 

ژوئن ۲۰۰۵ – جست و جوی شخصی:

 

گوگل تلاش های زیادی میکرد تا جست و جوی شخصی رو وارد الگوریتم هاش بکنه اما هر بار به دلایلی چون نیاز به داشتن پروفایل شخصی لغو می شد. شاید اکنون زیاد به چشم نیاد این الگوریتم اما لازمه بدونید که گوگل برای بسیاری از برنامه هاش از سوابق جست و جو استفاده می کنه. (فراموش نکنیم که Data Science علم فردای این دنیا خواهد بود!)

 

می ۲۰۰۵ – تشخیص محتوای تکراری:

 

بر و بچه های گوگل اعلام کردند که یه سری تغییرات مانند تغییرات نسخه ی ۳.۵ ایجاد کردن که در کیفیت جست و جو موثره در ابتدا هیچکس در مورد این الگوریتم مطمئن نبود اما بعد ها اعضای Webmaster World اعلام کردند که گوگل چطور تونسته محتوای تکراری رو تشخیص بده و سپس URL های کانونی از غیر کانونی(www & non-www) رو تشخیص بده.

 

فوریه ۲۰۰۵ – سالی پر مشغله و تقویمی شلوغ:

 

وبسایت ها که تغییرات رو حس کردن از جزئیات به روزرسانی ها مطلع نیستن برخی اعتقاد دارن که LSI اصلاح شده و بعضی حدس میزنن که گوگل شروع به جریمه کردن لینک های مشکوک شده!

 

ژانویه ۲۰۰۵ – لینک های NoFollow و شروع یک انقلاب:

 

برای مبارزه با هرزنامه ها و کنترل کیفیت لینک های خروجی گوگل، یاهو و مایکروسافت کد no-follow رو معرفی کردن و این کد به صورت خلاصه بدین شکل عمل می کنه هنگامی که گوگل هر صفحه ی شما رو بررسی می کنه و در حال نمره دادن هست لینک هایی که به اون صفحه اومدن ( لینک های ورودی ) و یا از اون صفحه خارج شدن ( لینک های خروجی ) رو از نظر اعتبار بررسی می کنه و نمره میده و در واقع شما با قرار دادن کد no-follow به گوگل می فهمونید که فرضا این لینک من از اعتبار کمی برخورداره و تو این لینک رو در نمره ی صفحه ی من مورد محاسبه قرار نده!

 

خب این هم قسمت دوم بررسی الگوریتم های گوگل در زمینه سئو!

امیدوارم راضی بوده باشید.

همچنان باهم کار داریم!

قسمت بعدی بررسی الگوریتم های گوگل در زمینه سئو رو از دست ندید!



درباره نویسنده

دانشجوی نرم افزارم و علاقه ی بسیار زیادی به وب و طراحیاش دارم. اولین بار 4 سال پیش با سئو آشنا شدم و از اون روز به بعد به طور جدی پیگیرش شدم و کلی مقاله خوندم دربارش،خودمو به روز نگه داشتم و مهارت های زیادی توش کسب کردم. تا حالا تونستم نمونه کارهای قوی ای از خودم به جا بزارم و امیدوارم که بتونم با مطالبم به شما کمک کنم که به شیرین ترین قسمت طراحی یک وبسایت بپردازید. هیچوقت برای آموختن دیر نیست! (سخن بزرگان)

محمد واحدی 29 نوشته در سئورا دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


یک پاسخ به “بررسی الگوریتم های گوگل در زمینه سئو (قسمت دوم)”

  1. لئوناردو گفت:

    جالب بود
    آیندش چی میشه خدا میدونه!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *